tisdag 4 februari 2014

Dag i åkulla

Inför min dag i Åkulla så jag förberett mig för vad jag ska ha på mig. Jag har valt att jag ska ta ett tunt men ett bra packat med kläder på. 



Jag ska börja med ett enkelt och bra underställ för att hålla värmen och som gör att ifall jag blir svettig eller blöt så absorberar det bort det mesta för att det är gjort utav 100% polyester (Plast) vilket gör att det rinner av.








Sedan skall jag ta på mig ett par vanliga strumpor, ett par långa tränings strumpor,ett par shorts och en tränings tröja på som ett extra lager för att bli varm.









 Sedan som sista lagret innan jackan,mössan och vantarna ska på så tar jag jag på ett par enkla mjukis byxor och en mjukis tröja över.








Och nu till sist så tar jag på mig en jacka, 1 mössa och 2 par vantar på mig för att jag kan ta bort dom om det blir för varmt och ta på mig dom om det blir för kallt.




Jag är en varmblodig människa och jag känner redan nu på mig att jag kommer att ta av mig lite utav kläderna som jag har med mig för att jag kommer att blir så varm. Men det är bättre att man har med sig för mycket kläder än för lite för då har man 2 olika val att göra, det ena är att frysa och det andra är att vara varm.






2: Min dag i åkulla gick väldigt bra med min packning. Det gick väldigt bra för att jag hade tagit med mig mycket kläder ifall det skulle vara kallt ute. I början var det lite kallt men när vi började gå och fick igång blodcirkulationen så började jag att blir varm och tog sedan av min jacka. När vi åkte längdskidorna så var det bra att jag hade understället på mig för att jag hade tagit av både min jacka och tröja för att jag var så varm, och då ramlade jag och åkte ner i diket där det var vatten. Det var då bra att jag hade på mig understället för att det inte skulle komma in något vatten och för att de skulle både göra mig varm och torr och så skulle jag slippa att vara blöt och kall












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar