söndag 9 februari 2014

Liknelser & metaforer

Jag ville inte gå till Martins fest men karl var envis som en åsna och skulle bli arg som ett bi om han inte fick gå till festen. Vi hade väntat tills mamma och pappa hade somnat och smög sedan ut genom fönstret. När vi gick på den stora gatan så såg vi upp mot himlen fast det var svart om natten. Jag kände mig rädd ifall att mina föräldrar skulle märka att jag hade stuckit hemifrån för att dra till en fest som jag egentligen inte fick gå till. Karl däremot var listig som en räv och hade kommit på att vi kunde låtsas sova för att kunna lura min mamma och pappa. Vi hade nu kommit fram till det stora vita huset och stod ute i det kalla vinter vädret och knakade sedan på den stora röda dörren.


 Dörren öppnades utav Martin, Martin var skolans coolaste kille och var den rikaste också. Jag hade aldrig varit hemma hos Martin och visste inte att huset var så stort och fint inuti. När jag kom in i huset kunde jag bara känna stanken utav fimpade cigaretter och doften av sprit och hela huset såg ut som en soppa. Jag hade lovat mig själv att jag inte skulle dricka ett enda dugg för att det var det sista jag någonsin skulle göra mot mig själv medan de alla andra drack på och blev sedan glada som laxar. Jag gick in på dansgolvet och kände hur varmare och varmare jag blev för varje sekund och kunde sedan känna mig röd som en tomat. Jag kunde bara se hur allas blickar drogs emot mig för att jag var den enda som inte drack, jag kände mig genast ensam som en varg. 

Skolans snyggaste tjej Olivia kom fram till mig och bad mig att föra henne fram till dansgolvet och dansa med henne. Jag kände mig hur ball som helst när jag stod och dansade med Olivia. Det stod lite gnistor mellan oss och från ingenstans bar jag upp henne, Hon var lätt som en fjäder. Efter dansen gick vi in i ett rum och kysstes lite. Vi lade oss ner och tafsade lite på varandra. När vi väl hade slutat så bad hon mig genast om mitt nummer och jag berättade det så klart. Vi låg ner i en stund och pratade med varandra om vi skulle berätta för de andra på festen vad vi hade gjort i rummet, men vi sa att vi skulle vänta med det. När vi väl gick ut i rummet så slog det fjärilar i magen på mig och jag kände mig betuttad av henne. 






När vi väl hade kommit ur rummet kände jag mig så varm och het så var jag tvungen att gå ut och doppa mig i den kritvita snön. Jag fick genast en chock av den kalla snön och började att darra som ett asplöv. När jag gick in huset kände jag hur värmen slog till i mitt ansikte och började att brännas. Jag sprang genast in på dansgolvet och började att glömma mina problem och började att leva i nuet. Martin kom fram till mig och fråga mig ifall jag ville ha en bärs, jag sa nej att jag inte ville ha någon bärs men då gjorde han något som jag aldrig kommer att förlåta honom för. Han ropade på några kompisar som sedan tog in mig i hans sovrum. De låste sedan dörren höll sedan fast mina armar och ben i hans säng så att jag inte kunde fly. Jag började skrika som en stucken gris fast då hällde dom i mig alla sorters olika alkoholdrycker. Jag började att bli yr och förlorade en del av medvetandet fast ändå inte och det var då jag insåg att jag hade blivit full.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 Plötsligt hördes en smäll och sedan blev det svart som en katt inne i varuhuset. Jag kände mig dum som en kamel att vi hade gömt oss inne på varuhusets toaletter och nu var fast där. Vi insåg snart att vi var fast där och alarmet kunde gå vilken minut som helst. Vi alla blev hungriga som ett gäng grisar. Max försökte att välta omkull en chokladmaskin men det gick inte så bra för honom för han insåg att den var tung som bly. Han tog sedan en träbit som han hittade inne på toaletten och slog sönder maskinen för att kunna ta ut chokladen. Robert blev då genast argt som ättiksyra för att han trodde att något alarm skulle gå igång och polisen skulle komma. Tiden gick och gick och vi hade ingen aning om vad klockan var. Niklas som är den smarta i vårt gäng började att tänka 
                                                                     


















1 kommentar:

  1. ojojoj, det här var en riktigt bra historia och man fastnar verkligen för den. Kan du inte skriva mera om festen och berättelsen för att jag tyckte verkligen att den var bra. Vi har funnit en riktigt bra författare

    SvaraRadera