måndag 20 januari 2014

Musik Micheal Jacksson

Micheal Jacksson


Jag har valt Micheal jacksson för att han var en utav världens kändaste popstjärna genom tiderna.
Jag har aldrig direkt varit ett Micheal Jacksson fan men när han dog så började jag att lyssna lite på honom. En låt som jag har hört förut när jag var liten var hans låt ”Bad”. Jag vet inte varför jag tyckte om den men jag gillade den i alla fall. Jag har aldrig sett honom eller live men jag har sett han på min dator ibland.


Micheal Jacksson blev känd redan som liten när han var med i ett band som hette ” Jacksson 5”. Musik producenterna märkte att Micheal var lite annorlunda en sina bröder och ville göra Micheal till huvudsjtärna i bandet. Han växte och växte och blev sedan en solo artist. Micheal fick mycket kritik för att det var inte så vanligt att det fanns svarta artister och han visste inte vad han skulle göra. Micheal bestämde sig för att göra skönhetsoperationer för att göra sig vit, han opererade även sin näsa spå att den blev mycket mindre för att hans pappa hade under hela hans barndom kallat han massa saker för att han hade en stor näsa så Micheal operarede den till slut.  



Jag valde denna låten för att jag tycker de är bland den bästa han gjort och den är bland den mest kända han har gjort.


http://www.youtube.com/watch?v=sOnqjkJTMaA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar