fredag 8 mars 2013

Bokuppgift v.4


    BOKUPPGIFT V4


Just nu i boken så är jag på sidan 72 och nu ska jag skriva om en liten del i boken. Klassen skulle lära sig att dansa homba men killarna i klassen började att bua så mycket så gympa läraren sa att dom skulle dela gympsalen i 2 delar. I ena delen skulle tjejerna få dansa och i den andra delen så skulle killarna få spela fotboll. Babak frågade sandor om han ville vara med men då sa en tjej och sa att han kunde vara med tjejerna, och Babak visste ändå att Sandor inte ville vara med och spela fotboll om Babak skulle vara med men Sandor sa ja. Först så började han bara med att passa passningar men sen så kom han förbi några och sen började han att dribbla förbi några spelare och passade anffalet. Men Babak blev arg för han tyckte det var lite pinsamt att Sandor dribblade för bi han, så Babak bestämmde sig för att göra en ful kapning på benen så att Sandor flög iväg och skadade sig i knät.


EGNA ÅSIKTER

Jag valde repliken ”vill du vara med oss och spela fotboll?” för att Babak brukar alltid reta Sandor och nu ville han fråga om han ville vara med och spela fotboll. Jag tycker att Sandor gjorde rätt men ändå fel för Sandor sa ja att han ville att Babak skulle bli överasskad, och så tycker jag att han gjorde fel för att han kanske ville vara med tjejerna och var orolig för vad alla andra skulle tycka och tänka om honom

REPLIK

-Vad fan vill du

-Jag...

-Jag vet inte riktigt vad jag ska säga...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar