onsdag 20 mars 2013

Artikel

Mera idrott i skolan!



Vi vill ha mera och längre idrottslektioner för vi tycker att det är väldigt kul med idrott och väldigt nyttigt med det.

Jag är en kille som är 13 år gammal och jag tycker att det är väldigt kul att röra på sig och det tycker även mina klasskamrater.Vi vill ha mera idrottslektioner på skolan för det är väldigt roligt med det och man får även röra på sig . Det är väldigt viktigt att man rör på sig för man behöver att bygga upp muskler och så behöver man träna lite.
Detta är ett problem för många tycker att det är väldigt kul med idrott på skolan men vi får för lite tid på idrottslektionerna. Problemet för att vi har så lite tid när vi har idrottslektioner är att man har kommit fram till att man inte behöver så himla mycket idrott för det finns viktigare ämnen i skolan.
Det enda problemet som kan hända är att elever kommer att bli väldigt sura och kommer att klaga att dom har fått för lite idrott på sin skola. 

Jag har kommit i kontakt med detta för att jag tycker också att vi har för korta idrottslektioner och att vi behöver ha mera idrottslektioner i veckan för många elever tycker att det är väldigt roligt med det. Saker som vi kan göra för att vi ska få mera idrottslektioner och längre lektioner är om vi t.ex tar 10 minuter från en rast eller en lektion och lägger till den på idrottslektionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar