fredag 8 mars 2013

bokuppgift v.10

                                                         Bokuppgift v.10

Text ur boken
"Det är inget vidare väder för att träna fotboll.
 De klafsar omkring i leran och ramlar omkring i stora vattenpölar.
Men det gör inget. 
Det skriks av skratt någon drattar i".

                                                            Egna tankar

Jag valde denna biten av boken för jag har själv varit med om detta och Sandor var nog lite rädd för att träna med dom för ifall Babak skulle göra något emot honom på planen eller utanför planen. 

Det var en gång när mitt fotbollslag skulle ha träning och det var lerigt för det hade regnat väldigt mycket dagen innan.
 Det är faktiskt väldigt kul att spela fotboll när det är lerigt för man väntar bara på att någon ska ramla i leran och då blir det mycket skratt. 

Men jag valde även denna delen av boken för att det påminner mig om glädje och att man ska ha det kul och att slappna av när man är med sina vänner. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar