fredag 15 mars 2013

bokuppgift v.11

                                                         Hur ska en vän vara


Nu är jag på sidan 247 och jag tycker inte att någon har varit en riktigt vän mot varandra. Dom har kanske haft roligt och så men när dom inte är med varandra så snackar dom skit om den andra personen och så ska inte en riktigt vän vara tycker jag. Dom i boken som jag tycker är mest snälla mot varandra är Valle och Babak men dom behandlar ändå varandra fel. I boken så har Ida kommit hem till Sandor och alla på skolan undrar vem Ida är o.sv. Men det som jag tycker var fel var att Ida var med Sandor och träffade Valle,Babak och några mer och då var Ida mer med Babak än vad hon var med Sandor. Jag tycker att en vän ska vara en person som man tycker är snäll och som man har kul med och kan lita på. Men den viktigaste saken är den gyllene reglen och det är att man ska behandla så som man vill bli behandlad. Under en viss del i boken så är Ida och Sandor med varandra men sedan så är hon Ida med Babak och då blir Sandor helt själv och han vet inte vart hon är och han letar överallt efter henne. Den delen har jag känt igen fast inte att jag blev lämnad helt själv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar