fredag 29 november 2013

Bokuppgift v.48

FRÅN BOKENS PERSONBESKRIVNING
En hel folksamling står på vakt,när bilen stannar strömmar alla ut och hälsar och vill kramas. Mest vill de först krama och pussa på Juan och en av tanterna börja gråta och vill aldrig sluta klappa hans stora röda kinder.

FRÅN BOKENS MILJÖBESKRIVNING
Huset vi kommer fram till efter ett par timmars resa har ett uterum mot gatan. Allt är kalt där inne, vita stenväggar, naket stengolv och lysrörs belysning och det syns lång väg att vi är väntade.

EGEN PERSONBESKRIVNING§
Flickan som aldrig hade parfym har nu sprayat på alldeles för mycket parfym så det stinker om det. Flickan som aldrig brukade använda smink hade nu hela ansiktet fullt av brunkräm och mascara. Flickan som aldrig brydde sig om kläder hade nu alla dom senaste kläderna. Från att se ut som en vanlig flicka ser hon nu ut som en docka.


EGEN MILJÖBESKRIVNING
När jag går in i det runda rummet kan jag bara se massa olika färger. Från svart till lila och från lila till gult. När jag har gått in kan jag se en brun och pösig skinnsoffa, när jag satte mig ner i den bruna skinnsoffan kunde jag känna hur jag långsamt sjönk in. Jag ser mig runt och jag kan se en gammal tavla på en kung som stort och vitt hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar