fredag 11 oktober 2013

Bokuppgift v.41

"Lystrar till namnet Buck", citerade mannen för sig själv ur saloonögarens brev med meddelandet om packlåren och dess innehåll. "Så där ja,Buck,pojken min", fortsatte han med vänlig röst, " vi har haft vårt lilla gruff och det bästa vi kan göra är att låta det vara bra med det. Du har lärt dig din plats och jag vet min. Var nu en snäll hund, så blir allt bra-det blir toppen ska du se. Men om du är en stygg hund så gör jag mos av dig.


Jag har valt detta stycket för att jag tycker detta är djurplågeri och ungefär som ett hot mot hunden. Mannen och hunden Buck har precis bråkat med varandra. Buck hade försökt gett sig på mannen och han lyckades träffa honom en gång i alla fall men sedan så slog mannen till Buck så hårt så att han föll ner medvetslös. Hunden vaknade sedan upp efter en stund men han hade inga krafter att använda. Sedan sa han till Buck att om han var elak så skulle han göra mos av honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar