onsdag 17 december 2014

Bild utvärdering


  • När vi fick reda på att vi skulle få välja ett eget arbete att göra resten utav terminen så tänke vi som spelade in en film för 2 år sedan att vi direkt skulle vi vilja göra en fortsättning. Jag skrev då hela manuset själv eftersom att jag hade skrivit manuset till den första filmen och tyckte att jag skulle skriva manuset till denna filmen, samtidigt som jag skrev manuset bjöd vi in några killar ifrån klassen som skulle vara med och hjälpa Peter emot mobbarna i filmen eftersom att det skulle bli en längre och roligare film.  Den förra filmen handlade om mobbning och visade vad resultat för vad som kan hända när människor mobbas men denna filmen skulle handla om Peters hämnd. Som vi får reda på i slutet slutar det ju med att alla dör förutom en enda person, budskapet med denna filmen är att varken mobbning eller hämnd löser någonting eftersom att det bara kommer att gå runt i en cirkel och aldrig sluta.

  • När jag fixade ihop manuset och sedan fått med killarna i filmen så lånade vi Sabis ipad för att spela. Grabbarna i gänget var faktiskt väldigt oseriösa utav sig och jag fick skälla lite ibland vilket kunde gjort på annat sätt men samtidigt var det bra eftersom de tog de mer seriöst då.  Jag har faktiskt gjort mycket mer i denna filmen än vad jag någonsin kunde tänka mig, jag trodde först att jag bara skulle skriva manuset och vara med i någon scen men så blev det verkligen inte. Jag har skrivit manus,varit med i film, fixat rekvisita dels bakdansare, sedan har jag filmat och till sist har jag redigerat flertalls timmar hemma. Det som har varit det jobbigaste med detta är absolut redigeringen. Jag har suttit i flera timmar och har redigerat och omriderat hela filmen eftersom jag delvis fick lägga till massa ljud ifrån internet men även också ljuset på filmen, har fått jobba väldigt mycket konturer i vissa scener och speciellt i flaschbacken.

  • Jag skulle vilja säga att jag är absolut väldigt stolt över mitt arbete eftersom jag har gjort mer än vad jag kunnat göra och prioreterat denna uppgiften mer än någon annan skoluppgift jag har haft dels eftersom jag tycker det var roligt med denna filmen men även för jag vill kunna få ett bättre betyg, vill även intyga att det var jätte kul att spela in en fortsättning då vi nu är lite mer proffisionella och kan hantera t.ex kameror lite mera. Jag har blivit jätte stolt över hur resultatet har blivit och tror inte det kunde blivit bättre








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar